Kriolipoliza

Kriolipoliza wypiera z rynku medycyny estetycznej inwazyjną liposukcję. Metoda zamrażania tłuszczu jest bezpiecznym zamiennikiem dla odsysania, wykorzystując niską temperaturę do likwidacji miejscowej tkanki tłuszczowej.  Zabieg ten polega na aplikacji specjalnej głowicy na obszar ciała poddawany zabiegowi. Dzięki niskiej temperaturze, organizm zaczyna pozbywać się komórek tłuszczowych. Proces jest długotrwały, a ostateczne efekty widoczne są po upływie 30 - 90 dni.

Jak większość nowości, kriolipoliza przywędrowała do nas z USA. Jest najnowszym sposobem na odchudzenie ciała za pomocą ingerencji zewnętrznych narzędzi. Metoda powstała na początku XXI wieku w Massachusetts dzięki badaniom prowadzonym przez dwóch amerykańskich lekarzy, Dietera Mansteina i R. Roxa Andersona. W 2009 roku została prawnie zaakceptowana w Unii Europejskiej, a rok później w Stanach Zjednoczonych.

Bezpośrednio po zabiegu pacjent może wrócić do swoich normalnych czynności. Ze względu na obciążenie wątroby, przez kilka dni po wykonaniu zabiegu wskazane jest zachowanie lekkostrawnej diety i wstrzymanie się od picia alkoholu.

Efekty zabiegu:

Trwała redukcja tkanki tłuszczowej z takich uporczywych okolic jak:

•  brzuch i boczki
  • ramiona
  •  plecy
  •  bryczesy i uda wewnętrzne

Częstotliwość zabiegów:

Terapia może być wykonana w serii 3-4 zabiegów w miesięcznym odstępie w tym samym obszarze zabiegowym, natomiast zabieg w innych częściach ciała, objętych miejscową otyłością można wykonać po 2 tygodniach.

Czas trwania zabiegu:

Przeciwwskazania do zabiegu:

• ciąża i karmienie piersią
  •  krioglobulinemia, zaburzenie krążenia
  • napadowa hemoglobulinuria z zimna
  • choroba Raynauda
  •  nowotwory i cukrzyca
  • choroby skóry (grzybicze, wirusowe, zakaźne)
  • zapalenie i infekcje wątroby
  • pokrzywka na zimno
  • stany zapalne, rany skóry
  • przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych