Usuwanie grzybicy paznokci

Uporczywe zakażenie grzybicze paznokci stanowi 1/3 wszystkich zakażeń grzybiczych skóry oraz do 50% wszystkich chorób paznokci. Leczenie grzybicy paznokci laserem jest alternatywą dla długotrwałego i często nieskutecznego tradycyjnego leczenia grzybicy. Maści i lakiery zazwyczaj nie poprawiają stanu płytki paznokciowej, a wielomiesięczne kuracje lekami doustnymi obciążają wątrobę i cały organizm.

Przyczyną grzybicy paznokci najczęściej są: dermatofity (grzyby atakujące tylko martwe tkanki skóry, paznokcie lub włosy), nondermatofity - pleśnie, oraz (rzadko) drożdże Candida. Ryzyko infekcji wzrasta wraz z wiekiem: choroba dotyka 15-20% osób w wieku 40-60 lat, 32% osób w wieku 60-70 lat i 48% osób starszych niż 70 lat. Najnowsze dane wskazują, że częstość występowania grzybicy paznokci niestety wzrasta.

Światło lasera przenika przez płytkę, nie uszkadzając ani paznokcia ani otaczającej go skóry, zabijając grzyby znajdujące się pod płytką paznokcia. Zabieg trwa zaledwie kilkanaście minut i powtarza się w odstępach około 2- 4 tygodni. Dzięki zabiegowi laserowemu przeprowadza się skuteczną terapię zwalczającą tę chorobę, w dodatku nie obciążając organizmu, tak jak w przypadku terapii środkami farmakologicznymi.

Efekty zabiegu:

• usunięcie nieestetycznej i uciążliwej grzybicy
  • płytka paznokcia zostaje niezniszczona

Częstotliwość zabiegów:

Zaleca się serię zabiegów raz na 2 tygodnie, a ich ilość zależna jest od zaawansowania choroby.

Czas trwania zabiegu:

od 15 do 30 min

Przeciwwskazania do zabiegu:

• przyjmowanie leków światłouczulajacych
  • ciąża i laktacja
  • choroby nowotworowe oraz okres 5 lat po leczeniu
  • antybiotykoterapia (miesiąc od zakończenia terapii)
  • aktywne infekcje i stany zapalne skóry
  • stosowanie leków i maści zewnętrznych (conajmniej tydzień od zakończenia stosowania)