Zwalczanie problemów skórnych

TERAPIA TRĄDZIKU

Kalibrowane światło pulsacyjne (CPL) to najnowsza technologia, która jest udoskonaleniem IPL. Jednym z zastosowań tego urządzenia jest terapia trądziku pospolitego i różowatego. Fale świetlne są pochłaniane przez bakterie odpowiedzialne za powstawanie trądziku, w efekcie niszcząc je. Kolejnym efektem zabiegu jest redukcja rozmiarów gruczołów łojowych, a w konsekwencji zmniejszenie ilości wydzielanego sebum. Podczas zabiegów na trądzik wykorzystuje się różne mechanizmy skórne. Krótkie długości fal są pochłaniane przez porfirynę i wywołują zniszczenie bakterii Propionibacterium acnes. Fale o większej długości rozgrzewają wodę w skórze właściwej i powodują redukcję rozmiarów gruczołów łojowych, a w konsekwencji zmniejszenie ilości wydzielanego sebum. Jednocześnie aktywacja fibroblastów pobudza syntezę kolagenu i innych biomolekuł, co skutkuje poprawą jędrności i gęstości skóry i zapobiega ewentualnemu powstawaniu blizn potrądzikowych. Dla najlepszych efektów terapeuta zaleci serię 6 zabiegów w odstępach co 2-3 tygodnie. Efektem zabiegu jest: redukcja wykwitów trądzikowych, zmniejszenie przetłuszczania skóry, profilaktyka blizn potrądzikowych, spowolnienie produkcji sebum oraz rozjaśnienie i wypłycenie blizn potrądzikowych.

USUWANIE WŁÓKNIAKÓW I RUBINKÓW

Usuwanie włókniaków i rubinków za pomocą lasera to jedna z najskuteczniejszych metod. Laser jest niezwykle precyzyjny w porównaniu ze skalpelem. Możemy nim operować na dziesiąte części milimetra. Możemy usuwać zmiany w miejscach niedostępnych dla skalpela, na przykład na powiece czy też brzegu powieki przy oku. Wiązka laserowa zostaje skierowana na daną zmianę skórną i pochłonięta jest przez wodę zewnątrz - i wewnątrzkomórkową. Włókniak jest natychmiastowo usuwany w sposób bezkrwawy. Podczas zabiegu odczuwa się delikatne ciepło i pieczenie. Metoda ta nie pozostawia żadnych blizn i jest bezpieczna dla osób w każdym wieku, także dzieci. Przy zabiegach laserowych mniejsze jest ryzyko powstania blizny. Zabieg jest aseptyczny, więc tkanka łatwo się goi. Po tygodniu od zabiegu nie ma po nim śladu.

USUWANIE PRZEBARWIEŃ SKÓRNYCH I RUMIENIA

Tą samą technologią CPL wykonywane są zabiegi w terapii usuwania przebarwień i rumienia. Zabieg umożliwia rozjaśnianie plam pigmentacyjnych różnego pochodzenia bez uszkadzania otaczającej skóry. Zabieg polega na nagrzewaniu warstw skóry na różnych głębokościach w zależności od zastosowanych parametrów. Dodatkową zaletą tego zabiegu jest zminimalizowanie przebarwień naskórkowych. Nie należy opalać obszaru poddanego zabiegowi przez minimum miesiąc po przeprowadzonej terapii i zaleca się stosowanie filtrów ochronnych.

ZAMYKANIE NACZYNEK NA POLICZKACH I NOSIE

Wiele osób boryka się z problemem rozszerzonych naczynek i pajączków. Miejscowe zaczerwienienia skóry oraz widoczne zmiany naczyniowe to problem nie tylko kosmetyczny, ale świadczący również o zaburzeniach krążenia. Osoby ze skłonnością do pękających naczynek muszą uważać na gwałtowne zmiany temperatur, opalanie się czy picie alkoholu.

Dzięki wykorzystaniu lasera precyzyjne usuwanie takich zmian jest szybkie i niemal bezbolesne. Laser wnikając w zmiany naczyniowe powoduje ich zamknięcie poprzez działanie wysokiej temperatury. Energia świetlna lasera wnika w głąb uszkodzonych żył. W procesie fototermolizy selektywnej hemoglobina (barwnik czerwonych ciałek krwi) wychwytuje światło lasera. Energia przekształca się w ciepło. Pod jego wpływem woda z krwi w uszkodzonej żyle odparowuje, ścianki naczynia rozpadają się i zostają wchłonięte przez organizm. Pajączek naczyniowy znika od razu. Zmiany naczyniowe bledną i znikają w ciągu 10 dni.

USUWANIE GRZYBICY PAZNOKCI

Przyczyną grzybicy paznokci najczęściej są: dermatofity (grzyby atakujące tylko martwe tkanki skóry, paznokcie lub włosy), nondermatofity - pleśnie, oraz (rzadko) drożdże Candida. Ryzyko infekcji wzrasta wraz z wiekiem: choroba dotyka 15-20% osób w wieku 40-60 lat, 32% osób w wieku 60-70 lat i 48% osób starszych niż 70 lat. Najnowsze dane wskazują, że częstość występowania grzybicy paznokci niestety wzrasta.

Światło lasera przenika przez płytkę, nie uszkadzając ani paznokcia ani otaczającej go skóry, zabijając grzyby znajdujące się pod płytką paznokcia. Zabieg trwa zaledwie kilkanaście minut i powtarza się w odstępach około 2- 4 tygodni. Dzięki zabiegowi laserowemu przeprowadza się skuteczną terapię zwalczającą tę chorobę, w dodatku nie obciążając organizmu, tak jak w przypadku terapii środkami farmakologicznymi.

PRZECIWWSKAZANIA DO ZABIEGÓW LASEROWYCH:

Należy pamiętać, że w przypadku zabiegów wykonywanych laserem pojawiają się przeciwwskazania nie tylko wynikające z prowadzenia dwóch równoległych terapii, jak w przypadku terapii farmakologicznych. Poniżej wykaz czynników uniemożliwiających lub przesuwających w czasie terapię:

• przyjmowanie leków światłouczulajacych
  • silna opalenizna lub poparzenia słoneczne
  • antybiotykoterapia (miesiąc od zakończenia terapii)
  • aktywne infekcje i stany zapalne skóry
  • stosowanie leków i maści zewnętrznych (conajmniej tydzień od zakończenia stosowania)
  • aktywna opryszczka w miejscu poddawanym zabiegowi

• skłonność do powstawania bliznowców, keloidów

• przyjmowanie substancji/leków fotouczulających ( np. dziurawiec, nagietek, rumianek, kozłek lekarski oraz antybiotyki)

• rozrusznik serca, zakrzepica, zapalenie żył

• stany gorączkowe